موزه باستان شناسی آنتالیا

اگر به تاریخ علاقه دارید، موزه‌ باستان‌شناسی آنتالیا یکی از مهم‌ترین مقاصدی است که نباید بازدید از آن را در سفر به آنتالیا فراموش کنید. این موزه‌ که با نام موزه آنتالیا نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های ترکیه به‌ شمار می‌رود. با هفت هزار متر مربع مساحت، این موزه شامل ۱۳ تالار نمایش و یک گالری روباز می‌شود. مجموعه موزه متشکل از پنج هزار اثر هنری و ۲۵ تا ۳۰ هزار قطعه دیگر است که در معرض دید قرار نگرفته‌اند. این موزه بیش از همه به نواحی مدیترانه‌ای و پامفیلیا می‌پردازد و گچبری‌ها و مجسمه‌های مکشوفه از شهر قدیمی پرگه یکی از قسمت‌های جالب آن است.

شما میتوانید با شرکت در تور آنتالیا ویژه نوروز 1403 آژانس جنوب شرق از جاذبه بینظیر آنتالیا  بازدید کنید .


موزه باستانشناسی آنتالیا متشکل از 14 بخش است. این بخش‌ها عبارتند از:

تالار تاریخ طبیعی (Natural History Hall) تالار ماقبل تاریخ (Pre-History Hall) تالار تاریخچه اولیه (Proto-History Hall) تالار دوره کلاسیک (Classic Period Hall) تالار مجسمه‌سازی (Statuary Hall) تالار مجسمه‌های امپریالیستی (Hall of Imperial Statues) تالار تابوت (Sarcophagus Hall) تالار موزاییک (The Mosaic Hall) تالار مصنوعات کلیسا (Hall of church artifacts) تالار اشیا کوچک (Hall of Small Objects) تالار سکه‌ها (Hall of Coins) تالار آثار دوره ترکی-اسلامی (Turkish – Islamic Period Works) تالار آثار مردم‌نگاری (Ethnographic Hall) بخش کودکان (Children’s section)

معماری موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا وسعتی حدود 7000 متر مربع دارد. موزه بزرگ باستان شناسی آنتالیا 1 گالری در محیط سرباز و 13 گالری در فضای بسته دارد. در این واقع این موزه 14 تالار دارد. سالن های این موزه هر کدام حکایت از تاریخ خاصی دارند و آثار آن دوره را به معرض تماشا می گذارند.

قسمت های پربازدید موزه باستان شناسی آنتالیا

باغ گالری: با قدم زدن در این باغ در گذشته قدم می زنید. تالار مجسمه سازی: این تالار به تالار خدایان مشهور است. تالار مردم نگاری: زندگی به سبک گذشتگان است. بخش کودکان: این بخش برای کشف علایق مناسب است.

ساعت کار موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا همه روز ه از ساعت 8:30 تا 19 باز است. ممکن است ساعت آن تغییر کند بنابراین می توانید با چک کردن سایت موزه اطمینان حاصل کنید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

کاربر : کیان جعفری

این موزه خیلییییییییییییییی فوق العاده هست چقدر بزرگه و همه جور تالاری داره

کاربر : بهزاد

واییییی چقدر تالار داره اصلا باور کردنی نیست