معبد بودای خوابیده (Wat Pho)

معبد بودای خوابیده جایی است که هر گردشگری در بانکوک حتما باید از آن بازدید کند. ابن معبد که پشت معبد بودای زمردین قرار گرفته است از جاذبه های گردشگری بانکوک است.

معرفی معبد بودای خوابیده

در این معبد مجسمه‌ی بودای خوابیده‌ای قرار دارد که ارتفاع آن ۱۵ متر و طول آن نیز ۴۶ متر است. پاهای این مجسمه به‌تنهایی بیش از ۵ متر طول دارند. سرتاسر این مجسمه با لایه‌ای از طلا پوشانده شده و از نزدیک بسیار باشکوه و فوق‌العاده است. در داخل این معبد ۱۰۸ کاسه وجود دارد و در مسیر ورود به معبد می‌توانید سکه‌هایی را برای ریختن در درون این کاسه‌ها خریداری کنید. این کاسه‌ها نشان‌دهنده‌ی این هستند که بودا در مسیر رسیدن به کمال ۱۰۸ کار نیک را انجام داد. در زمانی‌ که در معبد هستید، می‌توانید کمی در آنجا بمانید تا از ماساژ سنتی تایلندی نیز بهره‌مند شوید.

جذابیت های معبد بودای خوابیده بانکوک

مهم ترین جاذبه ی این معبد مجسمه بودای خوابیده است. روی پاهای این مجسمه 108 ویژیگی فاخر بودا حک شده است. و همچنین روی چشم ها و پاهای مجسمه با مروارید تزیین شده است.

جالب است بدانید اولین دانشگاه دولتی تایلند معبد بودای خوابیده بوده است. اما هم اکنون این معبد بعنوان مرکز ماساژ پزشکی و سنتی استفاده می شود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران