مخزن آب دوقلو کیش

مخزن آب دوقلو کیش در نزدیکی شهر باستانی حریره و مجموعه درخت سبز قرار دارد. این مخزن دوقلو بر روی بقایای مخزن آبی باستانی بنا شده و ۵ بادگیر دارد که طرح آن‌ها برگرفته از معماری یزد است. معماری این مخزن باستانی به گونه‌ای است که فضایی برای تهویه طبیعی ایجاد می‌کرده و دمای آبی که در آن ذخیره می‌شده را نزدیک به نقطه انجماد نگه می‌داشته است.

آب انبار دو قلو کیش

مخزن آب دوقلو کیش در سال 1993 میلادی بر طبق یک مخزن آب قدیمی بنا شده است.  در شما جزیره آب انبار کیش قرار دارد.

دلیل ساخت آب انبار کیش

به دلیل شرایط آب و هوایی که جزیره کیش دارد که باعث کمبود آب برای ساکنین آن می شده است این آب انبارها ساخته شده اند. بعد از پیشرفتی که زمان داشته است استفاده از این آب انیارها کم شده است. و به مکانی تفریحی و گردشگری تبدیل شده اند.

موقعیت مکانی مخزن آب انبار کیش

مخزن آب دوقلو کیش در شمال جزیره قرار دارد. این مخزن نزدیک شهرستان حریره، درخت سبز کیش و مجموعه ورزشی المپیک قرار دارد. و می توانید زمانی که برای تماشای این مخزن آب دو قلو می روید به مکان های گردشگری نزدیک آن هم بروید.

معماری آب انبار کیش

آب انبار کیش روی پایه های قدیمی یک آب انبار ساخته شده است. یعنی آب انبار قدیمی را به شکلی بازسازی کرده اند و به صورت مدرن درآورده اند.

مخزن آب دو قلو در کیش به شکل آب انبارها و خانه های سنتی یزد ساخته شده است.

برای خنک کردن فضای داخل آب انبار از بادگیر استفاده می شده است. روزنه هایی که بالای در ورودی آب انبار بوده است به منزله ی خنک کردن آب موجود در مخازن در فصل های گرم سال و به تعدیل رساندن هوای داخلی آب انبار بوده است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران