شهر زیر زمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش با قدمتی 2500 سال یکی از قدیمی ترین شهرهای زیرزمینی ایران است.

آب از گذشته تا حال منبعی با ارزش و کمیاب در بسیاری از مناطق مختلف ایران بوده است، به همین دلیل در بسیاری از مناطق خشک، ایرانیان باستان برای ذخیره و نگهداری آب‌های زیرزمینی، سیستم قنات را ابداع کردند. بسیاری از گردشگران در سفر به کیش اطلاع چندانی از جاذبه‌های تاریخی این شهر ندارند و کیش را بیشتر به دلیل تفریحات آبی و مراکز خرید بیشماری که دارد انتخاب می‌کنند. به همین دلیل هنگامی که به این شهر سفر می‌کنند از دیدن جاذبه‌های تاریخی آن متعجب می‌شوند.

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز کیش با وسعتی بیش از ۱۰٫۰۰۰ متر مربع در عمق ۱۶ متری از سطح زمین قرار دارد. در سفر به کیش پیشنهاد می کنیم حتما از این شهر زیرزمینی بی‌نظیر دیدن کنید. قطعا قدم زدن در تونل‌های این شهر تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. شهر زیرزمینی کاریز کیش با وجودیکه ساختار باستانی خود را حفظ کرده، با برپایی غرفه‌های صنایع دستی، قهوه‌خانه‌ای سنتی، رستوران و گالری‌های هنری، ویژگی های دنیای مدرن را هم در خود جا داده است.

جاذبه های دیدنی شهر زیرزمینی کاریز

سقف این شهر از مرجان وصدف پوشانده شده است.

فسیل هایی با قدمت 270 میلیون سال تا 570 میلیون سال دارد.

گرداب کهن ریز

لایه های مختلف زمین

چاه های کاریز

لاک پشت با قدمت بیش از صد میلیون سال

تصفیه خانه طبیعی

مهمترین ویژیگی شهر زیرزمینی کاریز

جذاب ترین و مهم ترین ویژیگی شهر کاریز هوای خنکی است که در آن جا وجود دارد. و جالب است که در طول سال این هوا خنک بوده و تغییری نمی کند. هوای مطبوع و خنک آن در تمام فصول باعث شده که هر زمان به کیش رفتید از این شهر بازدید کنید. همچنین هوای معتدل آن باعث شده تا آب آن خنک بماند و کیفیتش برای شرب مناسب باشد.

آدرس شهر زیرزمینی کاریز

جزیره کیش، بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور، شهر زیرزمینی کاریز کیش

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران