دریاچه لاک پشت تفلیس

یکی از زیباترین جاهای دیدنی تفلیس دریاچه‌ی لاک‌پشت است که در نواحی جنوب غربی این شهر قرار دارد. دلیل نام‌گذاری دریاچه این است که اگر از بالا به دریاچه نگاه کنید، آن را به شکل یک لاک‌پشت می‌بینید.

دریاچه لاک پشت تفلیس-JSKTOUR

درباره دریاچه لاک پشت تفلیس

این دریاچه در فصول بهار و تابستان به مقصدی شگفت‌انگیز برای گردشگران و البته مردم بومی تبدیل می‌شود. از امکانات تفریحی و فعالیت‌های محبوب در این تفرجگاه می‌توان به تله‌کابین سواری، قایق‌سواریق، زیپ‌لاین، زمین‌های ورزشی، عکاسی، شنا و حمام آفتاب اشاره کرد.

علت نامگذاری دریاچه لاک پشت تفلیس

برخلاف اسم این دریاچه هیچ لاک پشتی در این دریاچه زندگی نمی کند. این دریاچه بر اساس اعتقاد مردم گرجستان از بالا شبیه لاک پشت است. به همین دلیل اسم این دریاچه را دریاچه لاک پشت نام گذاری کردند.

همانطور که میدانید دریاچه لاک پشت در مهم ترین شهر گرجستان قرار دارد. از این رو در فصل گرم سال بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند.

چگونه آب دریاچه لاک پشت تامین می شود؟

خیلی از افراد این دریاچه را آبگیر کوچکی بر روی کوه ها یاد می کنند. از طریق رود ورزیس ‌خووی آب این دریاچه تامین می شود.  رود ورزیس ‌خووی یکی از شاخه های رود کر است. چشمه های زیرزمینی و آب باران یکی از راه های تامین کننده آب این دریاچه هستند.

تفریحات دریاچه لاک پشت

رویدادهای ورزشی و تفریحی بسیاری در اطراف این دریاچه قرار دارد. با آغاز فصل بهار جشنواره ها در این دریاچه آغاز می شود.

زمین بازی کودکان، برگزار کردن کنسرت، کافه های تابستانی و ... در این دریاچه قرار دارند.

بهترین زمان بازدید از دریاچه لاک پشت

آب و هوای این دریاچه مرطوب و نیمه گرمسیری است. زمستان ها در این شهر بسیار سرد است و تابستان های بسیار گرمی دارد. فصل پاییز و بهار بهترین زمان برای بازدید از دریاچه لاک پشت است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران