خیابان روستاولی

خیابان روستاولیتفلیس-JSKTOUR

یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین خیابان‌های پایتخت گرجستان خیابان روستاولی است که به نوعی قلب تپنده تفلیس به حساب می‌آید. این خیابان از میدان معروف آزادی شروع می‌شود و به خیابان کوستاوا می‌رسد.

ساختمان‌های این خیابان با ترکیب معماری‌های کلاسیک، مدرن و قرون وسطایی ساخته شده‌اند. از جاذبه‌ها و بناهای مهم این خیابان می‌توان به تئاتر آکادمی دولتی روستالی، کلیسای کاشوتی، تئاتر اپرای ملی گرجستان، ساختمان پارلمان سابق گرجستان، موزه سیمون جاناشیا تفلیس  اشاره کرد.

خیابان روستاولی

همه شهرها معمولا یک خیابان توریستی معروفی دارند. خیابانی که با دیگر خیابان ها تفاوت زیادی دارد . پایتخت گرجستان تفلیس هم خیابان معروفی به نام روستاولی دارد.

در گذشته اسم این خیابان گولوین بوده است. این خیابان به اسم شاعر قرن 12 شوتا روستاولی اسم گذاری شده است. این خیابان از میدان آزادی شروع میشود و 1.5 متر طول دارد. ساختما نهایی مانند کلیسای کاشوتی، تئاتر اپرای ملی گرجستان، هتل بیلتمور و ... در آن قرار دارند.

جذابیت های خیابان روستاولی

در خیابان روستاولی نمایش های عومی و نمایشگاه های زیادی برگزار میشود که توریست ها و گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. کسانی که علاقه به فرهنگ داشته باشند می توانند در این خیابان در تئاتر آکادمیک به تماشای نمایش های جذاب بنشینند.

این خیابان همچنین برای تجمعات اعتراضی سیاسی نیز استفاده می شود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران